Jeśli zainwestowałeś w wysokiej jakości opony zimowe, ponieważ mieszkasz w miejscu, w którym panuje ciężka i ciężka pogoda zimowa zarówno ze śniegiem, jak i lodem, powinieneś wiedzieć, że opony zimowe nie powinny być używane w okresie letnim. Kiedy zima minęła, a temperatury są powyżej zera, czas na opony letnie. Z drugiej strony opony letnie nadają się tylko na wiosnę, lato i jesień, ale nie należy ich używać zimą. Opony letnie można zamontować w pojeździe po stopieniu się ostatniego śniegu, drogi pozostają suche, a ryzyko powrotu warunków zimowych pozostaje niskie.
W przypadku opon letnich kluczową właściwością jest bezpieczeństwo podczas jazdy w ciepłych warunkach. Oznacza to, że będą musieli mieć doskonałą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Przyczepność na mokrej nawierzchni opon letnich widnieje na etykiecie opon UE, która podkreśla ich osiągi w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni, a także oszczędności paliwa. Jeśli zainwestujesz w opony AA, będą one oceniane w najwyższej kategorii zarówno pod względem zużycia paliwa, jak i przyczepności na mokrej nawierzchni.
Kiedy kupujesz opony zimowe, są one przeznaczone do użytku tylko w miesiącach zimowych. Używanie tych opon w pozostałych porach roku nie jest zalecane. W niektórych krajach niezgodne z prawem jest używanie opon zimowych z kolcami po określonej dacie, a niektóre nie pozwalają na stosowanie opon z kolcami. Opony zimowe, szczególnie opony zimowe z kolcami, pozostają najlepszym wyborem na ostre zimy z dużą ilością śniegu i lodu, gdzie zapewniają najwyższą przyczepność, zwłaszcza przyczepność boczną. Nawet w przypadku SUV-ów, 4×4 i lekkich trików najlepszym wyborem na trudną zimę są opony z kolcami SUV.
Wszystkie opony zimowe, zarówno z kolcami, jak i bez kolców, są specjalnie zaprojektowane w celu utrzymania dobrej przyczepności na zimnych, oblodzonych, zaśnieżonych lub błotnistych drogach. Mieszanka gumowa pozostaje miękka i elastyczna w niskich temperaturach, dzięki czemu opona dopasowuje się do drogi. Ta sama elastyczna mieszanka gumowa, która działa dobrze w zimie, nie rozprasza dobrze ciepła i zużywa się szybciej, jeśli są stosowane na suchych drogach letnich. Gdy używasz ich na gorących letnich drogach, ryzyko przepełnienia lub wydmuchu będzie znacznie wyższe. Ta specjalna mieszanka gumy i bieżnik opon zimowych nie zostały zaprojektowane z myślą o optymalnych osiągach w ciepłym klimacie lub zużyciu, gdy potrzebujesz innego projektu bieżnika.
Bardziej miękka mieszanka gumy i bieżnik, z którego wykonane są opony zimowe, również zwiększają opory toczenia podczas jazdy po suchej nawierzchni, powodując szybsze zużycie paliwa i zużycie opon. To nie jest bardzo ekologiczne ani ekonomiczne rozwiązanie. Jeśli pomysł nie polega na zmianie opon po sezonie zimowym, drugim najlepszym wyborem, aby zapewnić bezpieczną jazdę w warunkach zimowych, byłoby zainwestowanie w opony na każdą pogodę. Opony na każdą pogodę, w przeciwieństwie do opon całorocznych, są oznaczone symbolem „Trzy szczyty górskiego płatka śniegu”, podobnie jak opony zimowe. Symbol 3PMSF wskazuje, że opona ma wysoką ocenę właściwości użytkowych na śniegu, co oznacza, że spełniła wymagane kryteria osiągów w testach na śniegu.
Więcej informacji na temat opon na lato można znaleźć na stronie: www.nokiantyres.pl